جدیدترین مقالات

انتخاب میز اداری بر اساس طراحی دکوراسیون دفتر کار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطالب

در حال حاضر میز‌های اداری در مدل‌ها و در طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. در هر یک از دفاتر کار هر کارمندی با در نظر گرفتن وظیفه شغلی خود اقدام به انجام کار خاصی می‌کند و به همین دلیل به تجهیزات مختلفی نیاز دارد. کارمندان برای انجام وظایف خود به میز‌های اداری وابسته هستند. برای ساخت یک دفتر کار مناسب و کاربردی، باید میز اداری با در نظر گرفتن دکوراسیون انتخاب شود تا علاوه‌بر زیبایی محیط، باعث راحتی کارمندان در حین کار شود. به همین دلیل انتخاب میز اداری بر اساس طراحی دکوراسیون دفتر کار دارای اهمیت زیادی است.

میز‌های اداری مناسب برای دفتر کار

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی برای استفاده از میز‌های اداری داشته باشید، نیاز است تا انواع میز‌های اداری را بشناسید. در صورتی که قصد خرید یک میز برای دفتر کار خود را دارید با گزینه‌های مختلفی مواجه خواهید شد. به‌طور کلی انواع میز‌های اداری به چهار دسته طبقه‌بندی می‌شوند. میز‌های اداری بر اساس مدل، کاربرد، ابعاد و از نظر متریال و جنس از انواع میز‌های اداری در دفاتر کار هستند.

میز‌های اداری بر اساس کاربرد

برای طراحی دکوراسیون محل کار با در نظر گرفتن نوع کاربرد می‌توانید اقدام به انتخاب میز مورد نظر کنید. در واقع به دلیل اینکه هر کارمندی در محیط کار اقدام به انجام برخی از فعالیت‌های مهم و ضروری می‌کند، بنابراین باید در زمان خرید میز‌های اداری به وظایف هر یک از کارکنان توجه شود. به عنوان مثال معمولاً مدیر یک مجموعه به میزی نیاز خواهد داشت تا بتواند اسناد و مدارک خود را در آن نگهداری کند.

در واقع در دسترس بودن این اسناد و مدارک برای این سمت شغلی بسیار مهم خواهد بود. بنابراین در انتخاب میز اداری باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع فعالیت در انتخاب میز به‌طور مستقیم تأثیر‌گذار است. از انواع میز‌های اداری بر اساس کاربرد می‌توان به میز اجرایی یا میز کارشناسی اشاره کرد. میز مدیریت، میز کامپیوتر، میز کنفرانس و میز تحریر نیز از انواع میز‌های اداری بر اساس کاربرد هستند.

انتخاب میز‌های اداری برای دکوراسیون ‌های مختلف محل کار

یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیز‌ترین مراحل تجهیز و طراحی دفتر محل کار، انتخاب میز اداری است. از آنجایی که محیط کار در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند، بنابراین باید با توجه به سبک مورد نظر اقدام به خرید میز اداری کرد. هنگامی که تصمیم به تهیه و خرید میز اداری می‌کنید، با طیف وسیع و گسترده از میز‌ها در انواع مختلف روبه‌رو خواهید شد. هر یک از میز‌های موجود در بازار دارای شکل و ابعاد مختلفی هستند که از متریال و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند.

در واقع برخی از میز‌های اداری بسیار مدرن و برخی دیگر طرحی کلاسیک دارند. از این رو بسیاری از افراد هنگامی که با گستردگی در مدل و تنوع روبه‌رو می‌شوند، دچار سردرگمی در انتخاب می‌گردند؛ اما برای انتخاب میز اداری باید دکوراسیون محل کار را نیز مورد بررسی قرار داد و متناسب با دکوراسیون موجود، اقدام به انتخاب میز اداری مورد نظر کرد.

انتخاب میز اداری مناسب برای دکوراسیون ‌های سنتی

در صورتی که دارای دکوراسیونی سنتی در محیط کار خود هستید، بهترین انتخاب یک میز اداری کلاسیک است. یکی از پرکاربرد‌ترین میز‌های اداری که در بسیاری از دفاتر کار از آن استفاده می‌شود، میز‌های اداری کلاسیک به شمار می‌آیند. در مبحث طراحی هنگامی که سخن از سبک کلاسیک به میان می‌آید، منظور تزیینات رومی و فاخر است. در هنگام طراحی این سبک باید از متریالی مانند چوب استفاده کرد.

در واقع به دلیل اینکه میز‌های اداری کلاسیک به همین شکل تولید می‌شوند، بنابراین این مدل از سبک‌ها مناسب هستند. این میز‌ها معمولاً دارای تزئیناتی برجسته و مجلل بوده و در هنگام ساخت آن‌ها از چوب‌های با کیفیت و گران استفاده می‌شود. همچنین این میز‌ها دارای تناژ‌های رنگی گرم هستند که این موضوع به دلیل استفاده از رنگ چوب طبیعی در ساخت آن‌ها است. در برخی از مواقع نیز امکان ترکیب کردن چوب طبیعی با رنگ‌های دیگر مانند زرشکی یا سبز‌یشمی وجود دارد.

انتخاب میز اداری مناسب برای دکوراسیون ‌های مدرن

یکی دیگر از دکوراسیون‌هایی که در دفاتر کار از آن استفاده می‌شود دکوراسیون مدرن است. سبک مدرن دقیقاً برخلاف سبک کلاسیک بوده و معمولاً در هنگام طراحی این سبک‌ها توجه زیادی به سادگی می‌شود. به بیان دیگر در سبک‌های مدرن از تزئینات اضافی استفاده نمی‌کنند. معمولاً دفاتر کاری ساده بر همین سبک طراحی می‌شوند. از نظر هزینه اجرایی سبک مدرن در مقایسه با سبک‌های کلاسیک بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در این سبک از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده خواهد شد.

در برخی از مواقع به منظور اجرای طرح‌های متفاوت و خلاقانه می‌توان از ترکیب رنگ‌های روشن با تیره استفاده کرد. معمولاً در ساخت میز‌های اداری مدرن از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌هایی خاص هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها می‌توان به منعطف بودن اشاره کرد؛ به طوری که می‌توان در قسمت‌های مختلفی از محل کار از آن‌ها استفاده کرد. به بیان دیگر در سبک مدرن محدودیتی برای انتخاب طرح و رنگ‌های خاص نخواهید داشت.

کلام پایانی

انتخاب میز اداری بر اساس طراحی دکوراسیون دفتر کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه هر یک از دکوراسیون‌های موجود در دفتر کار نیازمند استفاده از یک میز اداری مناسب خواهد بود. به عنوان مثال برای دکوراسیون‌های سنتی باید از میز‌های اداری کلاسیک استفاده کرد و برای دکوراسیون‌های مدرن باید میز‌های اداری با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید. معمولاً در دکوراسیون دفتر کار برای سبک‌های مدرن محدودیتی برای استفاده از رنگ و طرح‌های مختلف وجود ندارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x